شرکت Nvidia یکی از پیشتازان در زمینه ساخت و  عرضه پردازنده‌های گرافیکی در دنیا به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی  ۲۰۱۹ و همچنین گزارش کلی ۲۰۱۹ را عرضه کرد. به نظر این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۷ دچار کاهش درآمد شده است.

گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ که در روز ۲۷ ژانویه ۲۰۱۹ به پایان رسیده است نمایش می‌دهد که درآمد این شرکت ۲٫۲۱ میلیارد دلار بوده است. این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۴ درصد افت کرده است. این مقدار در سال گذشته ۲٫۹۱ میلیارد دلار بود. ارزش هر سهم در پایان سال مالی ۲۰۱۸ در حدود ۰٫۹۲ دلار بود. شاید بیشترین سقوط در برای ارزش هر سهم بوده باشد. ارزش هر سهم در سال مالی گذشته در حدود ۱٫۷۸ دلار بود و حالا Nvidia شاهد سقوط ۴۸ درصدی ارزش هر سهم بوده. برای سال مالی گذشته باید گفت که Nvidia شاهد درآمد ۱۱٫۷۲ میلیارد دلاری بوده که نسبت به درآمد ۹٫۷۱ میلیارد دلاری سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است. درآند بر اساس هر سهم نیز ۶٫۶۳ دلار اعلام شده که نسبت به درآمد ۴٫۸۲ دلاری به ازای هر سهم در حدود ۳۸ درصد رشد پیدا کرده است.

گزارش مالی 2019 شرکت Nvidia منتشر شد

 

مدیرعامل و موسس Nvidia یعنی Jensen Huang در مورد این گزارش مالی گفت:« سال گذشته سالی بسیار آشفته و البته خوب بود. مشکلات مربوط به ارز‌های مجازی و بازار به خصوص در بخش پایانی سال باعث به وجود آمدن نتایج نا به سامان شد. بر خلاف تزلزل به وجود آمده، جایگاه Nvidia هنوز در بازار محکم و پایدار است. پایه‌های بسیار مناسب به وجود آمده توسط Nvidia در بازار به خوبی در صنایع در حال رشد استفاده شده که از میان آنها می‌تواند به هوش مصنوعی و طراحی ربات‌ها و ماشین‌های خودران اشاره کرد. ما انتظار داریم که بازهم شاهد رشد مضاعف باشیم.»

در سال مالی گذشته، Nvidia توانست ۱٫۹۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را بازگرداند که این مقدار ترکیبی از ۱٫۵۸ میلیارد دلار خرید دوباره سهم‌ها و ۳۷۱ میلیون دلار سود نقدی بود. از ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و سهام که Nvidia قرار بود در سال مالی ۲۰۲۰ بازخرید کند، ۷۰۰ میلیون دلار در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ انجام شده است. این شرکت قصد دارد تا ۲٫۳۰ میلیارد دلار باقی مانده را تا پایان سال مالی ۲۰۲۰ را بازخرید کند که مبلغ مد نظر از طریق درآمد حاصل از هر سهم و سود نقدی تامین خواهد شد. همچنین آنها درآمد حاصل از هر سهم را در ابتدای ماه مارچ به سرمایه‌گذاران ارائه خواهند کرد. همچنین نیم نگاه Nvidia به گزارش مالی سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۰ را چنین اعلام کرده است:

  • پیش‌بینی درآمد ۲٫۲۰ میلیارد دلاری به همراه دو درصد افزایش احتمالی
  • حاشیه سود ۵۸٫۸ تا ۵۹ درصدی
  • هزینه اجرایی بین ۷۵۵ میلیون دلار تا ۹۳۰ میلیون دلار

همچنین انتظار می‌رود که درآمد کلی در سال مالی ۲۰۲۰ کمی کاهش داشته باشد.

رایان پژواک برترین و معتبرترین عاملیت فروش سرورهای HP و سوپرمیکرو

فهرست